02/12/2020

Leipomisyritys: suklaa-pipari muffinit

Mun korona-ajan harrastuksena on jo pitkään toiminut leivonta. Kesällä kävin ihan koko ajan mustikassa ja leivoin poimituista marjoista skonsseja, muffineja, ja sekä suomalais- että amerikkalaistyylistä piirakkaa. Nyt ei enää marjoja keräillä, mutta mä silti tykkään välillä leipoa jotain vuodenaikaan sopivaa! Tänään sainkin sitten inspiraation leipoa jotain piparista.

Reseptin pohjana käytin tätä vanhaa kinuskikissan reseptiä Daim-suklaamuffinsseihin. En kuitenkaan kopioi reseptiä tähän, koska vaikka se vanha onkin, en halua että kenellekään tulee kuva siitä, että mä yritän väittää tän alkuperäsen reseptin olevan mun oma. Oon muuten testannut sitä sellasenaankin, ja hyviä muffineja tulee!

Mutta siis: mun muutokset reseptiin oli tosi yksinkertaset, eli vaihdoin vaan Daim-suklaan Fazerin piparisuklaaseen. Kun muffinit oli valmiita, kiinnitin niiden jokaisen päälle pienen piparin (kiinnitys tapahtui sulatetulla maitosuklaalla, kun se kovettuu, jäävät piparit kivasti muffineihin kiinni). Mulla oli pieni huoli siitä, että pipari jotenkin mystisesti palaisi uunissa, mutta ryhdyin toimeen!

PS: tykkääkö porukka leivontaideoista? Tää on vähän eri tyylinen postaus kun mun blogissa yleensä, mutta kuitenkin leivon aina välillä, joten voin kirjotella mun kokeiluista toistekin!

Tuli muuten hyviä! Ehkä piparisuklaa ei toiminu ihan yhtä mainiosti kun Daim-suklaa, mutta muffinien sisään laitetut suklaapalat toi kivaa kosteutta ja makua. Joku parempi leipuri varmasti sais näistä jotain tosi upeeta aikan! Näihin vois esimerkiks lisätä kanelia tai kardemummaa, niin tulis vielä joulusempia? Mä en sitä varten kyllä oo ihan tarpeeks rohkea. Jos arvostelisin lopputuloksen samaan tapaan kun mun arvostelemat herkut, antaisin ehkä 3.5/5!


 

En syöny melkein yhtään suklaata kuormasta! Oon ylpeä itestäni :)





Tietysti tein kamalan sotkun vuokia täyttäessä, siitä ette saa nähdä kuvaa


Valmis! Jopa näyttää aika kivoilta. Jos haluais, vois lisätä pipareihin jotain nättiä kuorrutetta.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Fazer crunchy caramel & nougat

  Tänään testissä on taas toinen Fazerin melko uusista patukoista, joita itse en oo vielä tätä ennen ehtinyt maistella. Tässäpä pieni salais...