11/12/2020

Panda Punainen polka makeislevy

 


Jouluinen teema jatkuu edelleen, mutta tällä kertaa testataan erikoista herkkua. Ulkoa päin Pandan jouluisa makeislevy ehkä näyttää suklaalta, mutta kun sitä maistaa, niin nopeasti huomaa olleensa väärässä. Jouluinen käärepaperi houkutteli mua niin, että tuskin huomasin siinä lukevan makeislevy eikä suklaalevy. Olin siis ehkä hiukan pettynyt, mutta mun tehtävänä ei ole valittaa, vaan kertoa reilusti mun mielipide! Turha verrata karkkia suklaaseen ja suklaata keksiin, kunhan on hyvää!


Ainesosat: Sokeri, täysmaitojauhe, kaakaovoi (muu kuin EU), värit (E120, E160c), emulgointiaine (lesitiini), tärkkelyssiirappi, aromit (piparminttuöljy, vanilja), kasviöljy (auringonkukka), pintakäsittelyaine (E901), suola. Saattaa sisältää hasselpähkinää ja mantelia.


Hinta: 1,65€

Koko: 145g

Ulkonäkö: Tosi kiinnostava ja hauskan näkönen levy! Punanen väri ehkä aluks tuntu vähän oudolta kun ei ollut yhtään tietoa miltä se maistuu, mutta ainakin eroaa muista Pandan tuotteista ihan selvästi ulkonäöltään.

Maku: Tosi makeeta ja piparminttusta, mulle ehkä vähän liiankin makeeta. Ei tosiaan hirveesti maistu suklaalta, mutta jos johonkin pitäis verrata, niin eniten tää ehkä muistuttais valkosuklaata. Piparminttu maistuu hyvin sekä itse levyssä että siihen ripotelluissa rakeissa.


No tääpä oli erikoinen! Ei mitenkään pahaa, mutta en voi sanoo että ihan tyydytti mun karkinhimoakaan. Jos suklaata tekee mieli, niin tää ei ehkä siihen sovi, mutta jos haluu jotain jouluista karkkia, niin pistäkää kokeiluun! Plussaa voin ainakin antaa omaperäisyydestä, suurin osa suklaavalmistajista taitaa jouluks heittää suklaalevyyn vaan piparia, minttua tai omenaa. Ei ehkä ihan täysin mun makuun, mutta en voi sanoa että tää olis pahaakaan! Ehkä tästä jollekin löytyy uus joulusuosikki. Mitäs mieltä te jo maistaneet olitte? Mun on vaikeeta antaa tälle arvosanaa, kun on niin erikoinen. Ja miten mä edes luokittelen tän? Suklaa? Karkki??



Arvosana: 3/5, kokeile jos kiinnostaa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Fazer crunchy caramel & nougat

  Tänään testissä on taas toinen Fazerin melko uusista patukoista, joita itse en oo vielä tätä ennen ehtinyt maistella. Tässäpä pieni salais...